Δεν είναι μυστικό ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που είναι από τη φύση τους αρνητικοί. Αυτό είναι από μόνο του κακό για εκείνους. Όταν όμως οι συνάδελφοι μας στη δουλειά είναι αρνητικοί, τότε τα πράγματα γίνονται άσχημα και για μας. Δεν είναι η αρνητικότητα από μόνη της που δημιουργεί το πρόβλημα, όσο το γεγονός ότι πρέπει να σπαταλήσουμε πολύ ενέργεια για να τους αντιμετωπίσουμε. Γι αυτόν τον λόγο, στο σημερινό άρθρο θα σας παρουσιάσουμε τους πέντε πιο αρνητικούς τύπους συναδέλφων, καθώς και τρόπους για να τους αντιμετωπίσετε.
1. Αυτοί που φέρνουν πάντα κακά νέα
Τα άτομα αυτά χαίρονται αφάνταστα όταν σας λένε πως έγινε κάποιο λάθος, πως κάτι δεν πάει καλά, πώς κάποιος θα έχει πρόβλημα κτλ. Αυτό βέβαια είναι απίστευτα κουραστικό για τους γύρω και μάλιστα υπάρχει έρευνα που έδειξε ότι η αρνητικότητα στο χώρο εργασίας δημιουργεί ένα “τοξικό περιβάλλον” με αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική, συναισθηματική και σωματική σας ευεξία.
Η λύση
Εδώ πρέπει να αναλάβετε πρωτοβουλία. Αρχικά, ακούστε τι έχει να σας πει το άτομο αυτής της κατηγορίας. Αν κρίνετε ότι είναι κάτι σημαντικό, τότε δυστυχώς πρέπει να αναλάβετε εσείς να “βγάλετε το φίδι από την τρύπα”, φέρνοντας σε πέρας την δουλειά που δεν μπορεί να κάνει ο συνάδελφος. Αν πάλι θεωρήσετε ότι είναι κάτι ασήμαντο, πράγμα που συνήθως θα συμβαίνει τις περισσότερες φορές, χρησιμοποιείστε φράσεις κλισέ για να ξεφύγετε όπως “Πρέπει να κάνω ένα τηλέφωνο” ή “Δυστυχώς έχω πολλή δουλειά” κ.ό.κ.
2. Οι κουτσομπόληδες
Στο εργασιακό περιβάλλον, οι φήμες δεν σταματούν ποτέ. Κάποιος άκουσε κάπου ότι επίκειται μια απόλυση, ότι είχε προσληφθεί νέος διευθυντής, ότι το ήμισυ του τμήματος θα απολυθεί κτλ. Είτε είναι τεκμηριωμένες είτε όχι, αυτές οι φήμες θα επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά, συνήθως από ανθρώπους, που αγαπούν να σκέφτονται το χειρότερο σενάριο.
Η λύση
Εδώ υπάρχουν δύο λύσεις: Η πρώτη από αυτές είναι να κάνετε ερωτήσεις σχετικά με το πόσο βάσιμα είναι αυτά που σας λέει ο συνάδελφος σας. Παράδειγμα, μπορείτε να πείτε “Πωπω…αυτό είναι τρομερό, είναι αληθινό γεγονός;” ή “Στο είπε κάποιος αυτό;”. Με αυτόν τον τρόπο του δίνετε να καταλάβει ότι δεν θα συνεχίσετε την κουβέντα φλυαρώντας άσκοπα για κάτι που δεν βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Με τη σειρά του, ο κουτσομπόλης συνάδελφος θα απομακρυνθεί από εσάς, γιατί του στερείτε την χαρά του.
Η δεύτερη λύση είναι να μην τον βοηθήσετε με κάποιον τρόπο. Όταν ένας συνάδελφος σας λέει κάτι που θεωρείτε ότι είναι κουτσομπολίστικο, σηκώστε τους ώμους και πείτε κάτι του στυλ “Δυστυχώς δεν μπορώ να βοηθήσω. Λυπάμαι ”Αν ο συνάδελφος σας πιέσει, δείξτε του τα όριά σας λέγοντας κάτι όπως: “Δεν μου αρέσει να μιλάω για την πολιτική της εταιρείας, δεν είναι δουλειά μου.”
3. Οι βασίλισσες (ή οι βασιλιάδες) τους δράματος.
Αυτοί οι άνθρωποι έχουν μεγάλη ανάγκη από την προσοχή των άλλων και συχνά θα καταναλώσουν πολύ από το χρόνο σας και την ενέργειά σας. Είναι οι άνθρωποι που πάντα έχουν την περισσότερη δουλειά απ’ όλους, που πάντα αρρωσταίνουν πιο βαριά απ’ όλους και που προφανώς μόνο οι δικοί τους πελάτες είναι κακοί και δύστροποι. Γενικά μόνο εκείνοι κάνουν το δύσκολο έργο στην εταιρεία. Ή έτσι πιστεύουν τουλάχιστον.
Η λύση
Ένας τρόπος για να αποφύγετε δραματικές καταστάσεις τέτοιου είδους είναι να αρνηθείτε να συμμετέχετε σε αυτές εν τη γενέσει τους. Βλέπετε, οι άνθρωποι αυτοί θέλουν να είναι το κέντρο της προσοχής, οπότε αν ανταποκριθείτε στο δράμα τους, τροφοδοτείτε και άλλο τέτοιες συμπεριφορές. Αντ ‘αυτού, απλά αγνοείστε τα πομπώδη λόγια τους και περάστε το μήνυμα “δεν ενδιαφέρομαι”.
Επίσης, δεν πρέπει να φοβηθείτε να τους ασκήσετε ειλικρινή μα διακριτική κριτική. Περάστε το μήνυμα ότι καταλαβαίνετε το πρόβλημά τους, αλλά ότι σίγουρα θα υπάρχει κάποιος καλύτερος τρόπος να το αντιμετωπίσουν. Για παράδειγμα, “Ξέρω ότι έχεις μεγάλο φόρτο εργασίας, αλλά εάν νιώθεις καταπονημένος θα πρέπει να μιλήσεις με τον προϊστάμενό σου”. Όταν το πείτε αυτό, φροντίστε να μείνετε ήρεμοι και να ενεργείτε ορθολογικά χωρις να δραματοποιείτε τα πράγματα περαιτέρω.
4. Οι “Φοβιτσιάρηδες”
Είναι επίσης κλασική περίπτωση. Εάν μοιράζεστε μια καλή είδηση με αυτούς θα σας απαντήσουν με μια απαισιόδοξη αντίδραση που ίσως δεν περιμένετε (ή δεν θέλετε): “Ποτέ δεν θα τα καταφέρουμε”, “Πωπω, πόσο δύσκολη είναι αυτή η δουλειά” και άλλα τέτοια. Δυστυχώς δεν καταλαβαίνουν πόσο άσχημα κάνουν τους συνάδελφούς τους να νιώθουν και εδώ υπάρχει πρόβλημα.
Η λύση
Σε αυτήν την περίπτωση, είναι καλύτερο να αντιμετωπίσετε την κατάσταση κατά μέτωπο και να κριτικάρετε διακριτικά τον/την συνάδελφο σας. Εξηγήστε του ήρεμα πώς επηρεάζει η συμπεριφορά του ή της την υπόλοιπη ομάδα: “Όταν κάποιος ανακοινώνει τόσο καλά νέα και εσύ τα ισοπεδώνεις έτσι, οι νέοι συνάδελφοι αποκαρδιώνονται. Μπορείς να το ελαττώσεις σε παρακαλώ;”
5. Τα θύματα
Τα θύματα κατηγορούν τους άλλους για τα πάντα. Οι συνάδελφοι με το σύνδρομο του θύματος συνεχώς διαμαρτύρονται για ό, τι στραβό συμβαίνει στη ζωή τους. Το χειρότερο είναι ότι νιώθουν πως δεν έχουν έλεγχο της κατάστασης και δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Συχνά υποπτεύονται ότι υπάρχει κάποια τεράστια συνωμοσία εναντίον τους και τους αρέσει να μιλάνε γι αυτήν.
Η λύση
Είναι δύσκολο να πείτε σε κάποιον ότι είναι πάντα αρνητικός, οπότε πείτε του αυτό που πραγματικά χρειάζεστε: περισσότερη θετικότητα στην ημέρα σας. Δοκιμάστε να πείτε, “Έχω παρατηρήσει ότι κάθε φορά που συζητάμε, η συζήτηση τείνει να επικεντρώνεται σε αρνητικά πράγματα. Δεν ξέρω για σένα, αλλά εγώ λειτουργώ καλύτερα όταν είμαι περιτριγυρισμένος από θετικότητα. Γιατί δεν μου λες κάτι που σου πάει καλά;”
Την επόμενη φορά που αισθάνεστε τον εαυτό σας να βυθίζεται σε μια αρνητική δίνη στον εργασιακό χώρο, μην αφήσετε την ενέργειά σας να εξαντληθεί. Δοκιμάστε μια από αυτές τις τεχνικές και επαναφέρετε τη θετικότητα πίσω στο γραφείο σας.
Πηγή: e-biografiko.gr
Σχετικά Άρθρα: