Αν και οι εταιρείες κάνουν ότι μπορούν για να αποφεύγουν μία κακή πρόσληψη μερικές φορές τυχαίνει να μπείτε σε μια ομάδα στην οποία συμμετέχει κάποιος ο οποίος τραβάει κάτω την ομάδα και τον οποίο συχνά καλείτε να διαχειριστείτε. Τι πρέπει να κάνετε σε μία τέτοια περίπτωση; Παρακάτω θα βρείτε πέντε συμβουλές η οποίες θα σας βοηθήσουν να συμβιώσετε αρμονικά με ένα συνάδελφο ο οποίος μπορεί να είναι κάπως ενοχλητικός ή και κουραστικός.
1. Δείξτε επαγγελματισμό.
Πρώτα απ’ όλα μην αφήσετε ούτε τον συγκεκριμένο συνάδελφο ούτε την όποια κατάσταση να σας χαλάσουν τη διάθεση. Αν σας πιάνει δυσφορία με κάποιον που είναι στην ομάδα σας αυτό θα φανεί προς τα έξω, θα μειώσει την ποιότητα της δουλειάς και θα ρίξει το ηθικό των υπολοίπων. Ό,τι προβλήματα και να δημιουργεί ο συγκεκριμένος συνάδελφος δείξτε ανωτερότητα, επαγγελματισμό και αποφύγετε σε κάθε περίπτωση τριβές και καυγάδες. Επίσης προσπαθήστε να μην δώσετε τροφή στα κουτσομπολιά και αν δείτε άλλους να τον κουτσομπολεύουν μείνετε εκτός συζήτησης όσο και αν θέλετε να μοιραστείτε μαζί τους τις γκάφες του.
2. Δείτε αν είναι όντως ενοχλητικός ή άσχετος.
Προσπαθήστε να τον προσεγγίσετε από άλλη οπτική γωνία, ίσως να μην είναι τόσο κακός όσο νομίζετε. Μπορεί να είναι πολύ έξυπνος και ικανός, αλλά ίσως όχι για την συγκεκριμένη θέση. Μπορεί χρειάζεται περαιτέρω εκπαίδευση για να φέρει εις πέρας τα καθήκοντά του, δώστε του λίγο χρόνο να βελτιωθεί και αναπτυχθεί στον υπάρχον ρόλο που έχει.
Ίσως απ’ την άλλη η προσωπικότητά του να είναι τέτοια που προκαλεί συγκρούσεις εντός της ομάδας σας. Μην εξάγετε γρήγορα συμπέρασμα, περάστε χρόνο μαζί του για να τον γνωρίσετε καλύτερα. Θα γλιτώσετε έτσι παρεξηγήσεις και άσκοπη σύγχυση. Θα βοηθήσετε την ομάδα να παραμείνει παραγωγική και εστιασμένη στους στόχους της.
3. Βοηθήστε τον.
Αν κάποιος συνάδελφος σας δεν μπορεί να συμβαδίσει, είτε επειδή είναι καινούργιος, είτε επειδή δεν έχει εμπειρία ή τις απαραίτητες δεξιότητες, ή ακόμα επειδή δεν είναι καλός στην επικοινωνία με άλλους, βοηθήστε τον. Αν απλά χρειάζεται να μάθει τα κόλπα της δουλειάς, μιλήστε με κάποιον ανώτερό σας μήπως εσείς ή κάποιος άλλος μπορεί να αφιερώσει λίγο από το χρόνο του ώστε να του τα δείξει.
4. Αφήστε τη διοίκηση να τον διαχειριστεί.
Αν παρά τις προσπάθειές σας και την εκπαίδευση που το προσφέρθηκε εξακολουθεί να ρίχνει την παραγωγικότητα της ομάδας, τότε είναι καιρός να αναλάβει το αφεντικό σας. Συζητήστε μαζί του το πρόβλημα και αφήστε τον να το διευθετήσει. Είναι θέμα της διοίκησης να τον εκπαιδεύσουν περαιτέρω, να τον βάλουν σε άλλη θέση ή ακόμα και να τον απολύσουν. Αν μιλήσετε με το αφεντικό και το πρόβλημα δεν λυθεί τότε δεν υπάρχουν πολλά που να μπορείτε να κάνει κάνετε για να λύσετε το πρόβλημα.
5. Αν το αφεντικό σας χρειάζεται βοήθεια.
Φυσικά αν το πρόβλημα είναι ο διευθυντής σας ή κάποιος πιο πάνω από εσάς τότε η κατάσταση χρήζει εντελώς διαφορετικής αντιμετώπισης. Προσπαθήστε να καταλάβετε τι ακριβώς τον δυσκολεύει. Συχνά οι κακοί διευθυντές είναι απλά υπερφορτωμένοι από υποχρεώσεις, προς τα πάνω και προς τα κάτω. Ειδικά αν κάποιος είναι καινούργιος. Αν λοιπόν είστε σε αυτή την περίπτωση που ο διευθυντής σας είναι καινούργιος μπορείτε να προσφέρετε ευγενικά την βοήθειά σας χωρίς να τον προσβάλλετε. Αν από την άλλη πιστεύετε ότι ο διευθυντής αυτός είναι πραγματικά ο λάθος άνθρωπος στη λάθος θέση και τους τραβάει όλους κάτω, ίσως θα ήταν καλό να μιλήσετε με κάποιον από το τμήμα ανθρωπίνων πόρων. Εδώ και πάλι θα πρέπει να δείξετε επαγγελματισμό, να μη δειλιάσετε αλλά να μην αφήσετε τα αρνητικά σας συναισθήματα να γίνουν λέξεις. Δεν θέλετε να φτιάξτε εχθρούς και να δημιουργήσετε μία κακή φήμη ως αυτός που δεν μπορεί να κρατήσει το στόμα του κλειστό.
Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, μοιραστείτε με τους φίλους ή με ανθρώπους που αντιμετωπίζουν παρόμοιες καταστάσεις. Ίσως τους φανεί χρήσιμο.
Πηγή: e-biografiko.gr
Σχετικά Άρθρα: