Για να αποφύγετε τη μοίρα που αντιμετωπίζει σχεδόν το 75% των νεοφυών επιχειρήσεων (start-ups), ήτοι την αποτυχία, θα χρειαστείτε περισσότερα από εφευρετικότητα και σκληρή δουλειά. Δεν υπάρχει απλή φόρμουλα για μια επιτυχημένη επιχείρηση, αλλά αυτό που πρέπει να κάνετε σωστά από την αρχή είναι να επιλέξετε τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες σας. Κατά τα κρίσιμα πρώτα στάδια, υπάρχουν μερικοί πρακτικοί κανόνες που πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν κατά την επιλογή των ανθρώπων που θα στελεχώσουν την εταιρεία σας.
Πώς να επιλέξετε συνεργάτες
Για να έχετε μια επιτυχημένη επιχείρηση είναι απαραίτητο να έχετε και επιτυχημένους συνεργάτες. Οι διαφωνίες μεταξύ των εταίρων, είτε είναι χρηματικές είτε άλλης φύσεως, είναι οι κύριες αιτίες αποτυχίας. Είναι σημαντικό να επιλέξετε έναν συνέταιρο, ο οποίος συμπληρώνει τα δυνατά σας σημεία και καλύπτει τις αδυναμίες σας. Για παράδειγμα, αν είστε ειδήμων σε ένα συγκεκριμένο τομέα, βεβαιωθείτε ότι ο συνεργάτης σας δεν είναι.
Επιλέγοντας εργαζόμενους
Οι εργαζόμενοι είναι το θεμέλιο κάθε εταιρείας. Παράγουν ιδέες και προϊόντα και είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από κάθε επιχείρηση. Η επιλογή των εργαζομένων, ιδιαίτερα στα αρχικά στάδια μιας εταιρείας, είναι πολύ σημαντική. Δεδομένου ότι το κόστος αλλαγής των εργαζομένων είναι υψηλό, είναι καλύτερο επιλέξετε σωστούς εργαζόμενους από την αρχή.
Μην επιλέξετε εργαζόμενους: σαν χάρη, επειδή είστε φίλοι, επειδή είχατε μια κοινή εμπειρία μαζί (δηλαδή να πήγατε στο ίδιο σχολείο). Αξίζει τον κόπο να ψάξετε να βρείτε κάποιον που είναι καλός στη δουλειά και όχι μόνο επειδή τον γνωρίζετε. Οι βασικές θέσεις είναι:
Υπεύθυνος τεχνολογίας (chief technologist): Η θέση αυτή απαιτεί πολύ δουλειά. Τα start-ups είναι ένα βήμα μόνο μακριά από την αποτυχία και η επιτυχία είναι κάτι που αργεί να έρθει. Θα πρέπει ο υπεύθυνος της τεχνολογίας να είναι έξυπνος και να έχει θέληση να πετύχει. Θα πρέπει να είναι πιο έξυπνος από εσάς και να έχει κίνητρο να κάνει ένα προϊόν από ιδέα, πράξη.
Υπεύθυνος προϊόντων: Θα πρέπει να προσλάβετε κάποιον με μια βαθιά γνώση της αγοράς που θα καταλάβει το προϊόν σας. Χρειάζεται να ξέρει ακριβώς πώς το προϊόν θα ταιριάξει στην αγορά και πώς να κάνει τους ανθρώπους να το θέλουν. Πρέπει να είναι ρεαλιστής και ονειροπόλος και να μπορεί να σας συμβουλεύει και να σας διαβεβαιώνει για τις κατάλληλες κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθήσει, τόσο το προϊόν όσο και η εταιρεία, σε διαφορετικά χρονικά σημεία.
Κρατήστε το ελάχιστο προσωπικό
Εάν δεν έχετε μια σταθερή θέση στην αγορά, δεν χρειάζεστε περιττούς εργαζόμενους. Θα χρειαστείτε πιο μετά, αλλά όχι από την αρχή. Θέσεις όπως οι δημόσιες σχέσεις είναι άχρηστες στην αρχή. Θα πρέπει να είστε σε θέση να προσφέρετε στο απαραίτητο προσωπικό τους καλύτερους δυνατούς μισθούς, τον καλύτερο εξοπλισμό και τις καλύτερες προμήθειες για να εξασφαλίσετε την επιτυχία τους. Μετά κάποιον καιρό με μέτρια επιτυχία, μπορείτε να αυξήσετε το προσωπικό σύμφωνα με τις ανάγκες σας.
Μην κάνετε σχέδια για υπερανάπτυξη
Μόλις φτάσετε στο σημείο που θα απορρίπτετε παραγγελίες γιατί δεν μπορείτε να τις ικανοποιήσετε, τότε είναι η ώρα να επεκτείνετε την εταιρεία σας. Στην αρχή, είναι ανόητο να σχεδιάζετε ανάπτυξη, όταν δεν έχετε ούτε έναν πελάτη.
Είναι πολύ εύκολο να βρείτε χρήματα για να επεκταθείτε αργότερα, αφού έχετε σωστές βάσεις στην εταιρεία σας. Θα πρέπει πάντα να θυμάστε ότι, παρόλο που έχετε τις καλύτερες προθέσεις και είστε αισιόδοξοι για το μέλλον, τα στατιστικά δείχνουν ότι 3 στις 4 νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups δηλαδή) αποτυγχάνουν. Δεν θέλετε να χάσετε περισσότερα χρήματα από όσα εσείς ή οι επενδυτές σας μπορείτε να αντέξετε, αν αποτύχετε.
Πηγή: e-biografiko.gr
Σχετικά Άρθρα: