4 χαρακτηριστικά που χρειάζεστε για σωστή αναζήτηση εργασίας σήμερα

Αν έχετε προσέξει το τελευταίο καιρό υπάρχουν περισσότερες νέες θέσεις εργασίας σε σχέση με το χειμώνα. Ένας λόγος γι’ αυτό, όπως έχουμε αναφέρει και στη σελίδα μας στο Facebook, είναι ότι έχει ανοίξει για τα καλά η τουριστική σεζόν και όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις, ψάχνουν για εποχιακούς εργαζόμενους. Άλλοι λόγοι είναι το επίδομα εργασίας για νέους άνεργους, κ.ά.

Τι χρειάζεται όμως για να ξεχωρίσετε ανάμεσα απο τους υπόλοιπους που κάνουν αίτηση για την ίδια θέση? Ειδικοί επαγγελματίες στην εύρεση εργασίας προτείνουν τα παρακάτω:

1) Παρουσία στα Social Media

Η παρουσία σας στα social media και το χτίσιμο του προσωπικού σας brand δείχνει στον πιθανό εργοδότη σας πολλά πράγματα. Για παράδειγμα, ότι είστε πραγματικά αφοσιωμένος, σας ενδιαφέρει ο συγκεκριμένος τομέας και ασχολείστε (γράφωντας σε blog, forum ή και στο προσωπικό σας λογαριασμό σε Facebook/Twitter/Linkedin) είτε εργάζεστε είτε όχι.





Για παράδειγμα, ένας (ή και περισσότεροι) καλός λογιστής είναι απαραίτητος σε μια επιχείρηση. Ο επιχειρηματίας λοιπόν, αν ψάχνει για ένα λογιστή, το πιθανότερο είναι ότι αρχικά θα ρωτήσει το κοινωνικό και επαγγελματικό του δίκτυο για συστάσεις. Αν δε βρει αυτό που ψάχνει, αντί να σηκώσει αγγελία, είναι πολύ πιθανό να πάει στο TaxHeaven και να ψάξει από εκεί κάποιον.

Επίσης, σκεφτείτε πόσο σημαντικό θα ήταν για την επιχείρηση, ένας λογιστής να τους ενημέρωνε ότι είναι ενεργό μέλος στο συγκεκριμένο site και να τους έδειχνε ένα ενεργό προφίλ. Πάρα πολύ σημαντικό, καθώς οι εταιρείες ψάχνουν κάποιον που μπορεί να μη τα ξέρει όλα, αλλά είναι διατεθειμένος να μάθει άμεσα ό,τι χρειαστεί!

Είναι εμφανές ότι μόνο η επίδειξη ότι είστε εξοικειωμένος με τα social media μπορεί να σας πάει πάρα πολύ κοντά στη πρόσληψη… Ας συνεχίσουμε όμως!

2) Επαγγελματισμός και Διαπροσωπικές σχέσεις

Πολλοί αναφέρονται στα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αλλά πραγματικά είναι δύσκολο να περιγραφούν. Το θέμα είναι ότι τη στιγμή που θα μπείτε στο γραφείο για τη συνέντευξη, ο υπεύθυνος θα μπορέσει να κρίνει μέσα στα πρώτα λίγα λεπτά αν τα έχετε. Για την ακρίβεια, το πιθανότερο είναι ότι θα έχουν ήδη φανεί στη σύνταξη του βιογραφικού σας, τη συνοδευτική επιστολή και τις λέξεις που χρησιμοποιείτε.

Συνήθως ο επαγγελματισμός και η δεξιότητα στις διαπροσωπικές σχέσεις, έρχονται με το καιρό και κυρίως με την εμπειρία. Παραδείγματα στα οποία μπορούν να φανούν τα παραπάνω είναι ο τρόπος που ντύνεστε, αν είστε ευγενικός και με καλούς τρόπους, πόσο άνετα νοιώθετε στο χώρο κ.ά.

Αυτά είναι σημαντικά, καθώς θα δείξουν στο πιθανό εργοδότη σας ότι μπορείτε να εργαστείτε σε μια ομάδα και να φέρετε εις πέρας το project. Επίσης, καλό θα είναι να λαμβάνετε μέρος σε διάφορα events (όπως το Job Fair Athens) στα οποία μπορείτε να δικτυωθείτε με μελλοντικούς εργοδότες ή και πιθανούς συνεργάτες. Πολύ βασικό είναι πριν πάτε να έχετε μελετήσει το πρόγραμμα και ποιες εταιρείες συμμετέχουν. Μετά από αυτές, διαλέξτε αυτές που σας ενδιαφέρουν πιο πολύ, μελετήστε το εταιρικό προφίλ τους και πηγαίνετε στο event προετοιμασμένοι.

3) Να είστε ανοιχτοί στις αλλαγές

Αν υπάρχει μια “μαγική” συνταγή για όλα τα επαγγέλματα, είναι αυτή. Βάλτε στόχο τη διαρκλη εξέλιξη και τη μάθηση νέων τρόπων και τεχνικών για να κάνετε σωστά τη δουλειά σας. Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα καινούριο σεμινάριο, να διαβάσετε άρθρα στο internet, να γραφτείτε σε κάποιο περιοδικό σχετικό με τη δουλειά σας, να συμμετέχετε σε blogs/forums, δωρεάν webinars κ.ά. Εκτός από την επιπλέον γνώση που θα σας προσφέρουν τα παραπάνω, θα έχετε και πολλές ευκαιρίες για περαιτέρω δικτύωση.

4) Πάρτε πρωτοβουλία

Δυστυχώς κάτι που μαθαίνουμε δύσκολα και συνήθως ύστερα από κάποια ηλικία. Μη φοβάστε να πάρετε πρωτοβουλίες για ζητήματα που δεν είναι καίριας σημασίας. Για παράδειγμα, σε διάφορες τεχνικές απορίες που μπορεί να έχετε (όπως πως να τροποποιήσετε μια αναφορά ή πως να τροποποιήστε μια παρουσίαση στο powerpoint), αντί να ρωτήσετε τον υφιστάμενό σας, κάντε ένα Google search.

Προσπαθήστε να μάθετε πως δουλεύει το σύνολο της επιχείρησης, ποιά ακριβώς είναι η δουλειά σας και αν μπορείτε να τη κάνετε, γρηγορότερα, ευκολότερα ή πιο αποτελεσματικά. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να έχετε μια μικρή λίστα με σωστές ερωτήσεις που έχετε για την εταιρεία και δεν απαντώνται στο website της.

Παρόλο που τα περισσότερα από αυτά δε φαίνονται στα χαρτιά ή σε βεβαιώσεις, θεωρείστε τα το μυστικό σας όπλο. Αυτά είναι πολύ σημαντικά πράγματα, που μπορούν να σας δώσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα: