Ας είμαστε ειλικρινείς: Στη σημερινή εποχή όποιος θέλει να λέγεται επαγγελματίας και δεν έχει προφίλ στο LinkedIn απλά δεν υπάρχει στο χάρτη.
Επιτρέψτε μου να εξηγήσω:
Όταν λέω ότι δεν υπάρχει στο χάρτη δεν εννοώ γενικά και αόριστα, αλλά συγκεκριμένα στον εργασιακό χάρτη. Οι εργοδότες χρησιμοποιούν το LinkedIn για να βρουν υποψήφιους υπαλλήλους αλλά και για να ελέγξουν όσους έχουν κάνει αίτηση για μια θέση στην εταιρεία τους, οπότε αρχικά πρέπει οπωσδήποτε να έχετε ένα προφίλ στο LinkedIn. Αν δεν ξέρετε τι είναι το LinkedIn ρίξτε μια ματιά στο αντίστοιχο άρθρο μας.
Σε δεύτερη φάση, είναι σημαντικό να έχετε και τις σωστές πληροφορίες στο προφίλ σας, ή για να το θέσουμε καλύτερα, τις πληροφορίες που θέλουν να δουν οι εργοδότες. Στο σημερινό άρθρο θα σας δείξουμε έξι πράγματα που αναζητούν οι εργοδότες σε ένα προφίλ εργαζομένου στο LinkedIn.
1. Πληρότητα
Με απλά λόγια, όσο πιο πλήρες είναι το προφίλ σας, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να σας βρει κάποιος εργοδότης. Όμως, η πληρότητα είναι σημαντική ακόμα και αφού σας βρει ένας εργοδότης. Οι λόγοι είναι προφανείς: Θέλει να ξέρει τι γνωρίζετε να κάνετε, που έχετε δουλέψει, τι γνώμη έχουν οι άνθρωποι για εσάς κτλ. Τα καλά νέα είναι ότι το LinkedIn θα σας κάνει προτάσεις για το πώς να γίνει ακόμα πιο πλήρες το προφίλ σας.
2. Την Εικόνα σας
Το LinkedIn έχει σχεδιαστεί ως ένα εργαλείο για να ενθαρρύνει την διάδραση και τη συνομιλία. Οπότε είναι προφανές ότι όταν βλέπεις δίπλα στο όνομα κάποιου και το πρόσωπό του είναι πιο εύκολο να συνδεθείς μαζί του. Επιλέξτε μια καθαρή, φιλική και επαγγελματικά κατάλληλη φωτογραφία και βάλ’ τε την στο προφίλ σας. Αν δεν είστε σίγουρος τι πάει να πει επαγγελματικά κατάλληλη φωτογραφία ρίξτε μια ματιά στις φωτογραφίες που έχουν άλλοι άνθρωποι στον τομέα σας ή στην εταιρία που σας ενδιαφέρει και πράξτε ανάλογα.
3. Ένα δίκτυο
Αν έχετε 50 ή λιγότερες επαφές στο LinkedIn τότε λέτε στους εργοδότες κάτι από τα ακόλουθα: 1) Είστε ένας ερημίτης που ξέρει πολύ λίγα άτομα 2) Είσαι παράξενος με το ποιά άτομα θα συνδέεστε ή 3) Η τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας τρομάζουν. Όπως καταλαβαίνετε, κανένα σενάριο από αυτά δεν είναι καλό. Δεν θα πρέπει να περάσετε στο άλλο άκρο βέβαια και να έχετε υπερβολικά πολλές επαφές, αλλά θα πρέπει να έχετε τουλάχιστον 50-100 ανθρώπους με τους οποίους να είστε συνδεδεμένοι ως σημείο εκκίνησης.
4. Λεπτομέρειες που υποδεικνύουν ότι έχετε υψηλές επιδόσεις
Οι εργοδότες περνούν αμέτρητες ώρες ψάχνοντας στο LinkedIn για άτομα με υψηλές επιδόσεις. Γνωρίζοντας το αυτό, θα βοηθηθείτε πολύ αν πλασάρετε τον εαυτό σας ως ένα άτομο με υψηλές επιδόσεις. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με τις περιγραφές σας (σκεφτείτε ευφάνταστες λέξεις που δείχνουν ότι έχετε πετύχει διάφορα πράγματα, όπως αυτές που θα χρησιμοποιούσατε και σε ένα βιογραφικό).
5. Αποδεικτικά στοιχεία ότι έχετε πάθος και είστε ενθουσιώδεις, παθιασμένοι και αφοσιωμένοι
Οι πιο ενδιαφέροντες άνθρωποι για να προσλάβει κάποιος εργοδότης είναι οι άνθρωποι οι οποίοι είναι ενθουσιασμένοι με αυτό που κάνουν. Δείξτε τον ενθουσιασμό σας με το να ενταχθείτε και να συμμετέχετε σε ομάδες που σχετίζονται με τον τομέα σας. Χρησιμοποιήστε τη γραμμή κατάστασης για να ανακοινώσετε τα πράγματα που κάνετε που σχετίζονται με τον τομέα σας. Μοιραστείτε ενδιαφέροντα άρθρα ή ειδήσεις και μην ξεχάσετε να συνδεθείτε με τους ηγέτες στον τομέα σας.
6. Συστάσεις
Είναι αυτονόητο ότι οι συστάσεις τρίτων μπορούν να σας πάνε μακριά. Οι καλές συστάσεις τρίτων μπορούν να σας πάνε ακόμα μακρύτερα. Έτσι, ζητήστε από μερικούς ανθρώπους-κλειδιά να γράψουν μια σύσταση για σας στο LinkedIn, αλλά να είστε συγκεκριμένοι: Πείτε ακριβώς το πώς θέλετε να φαίνεστε και δώστε συγκεκριμένα παραδείγματα.
Οι εργοδότες συχνά ψάχνουν απευθείας στο προφίλ κάποιου που κάνει αίτηση για δουλειά εάν οι συστάσεις του είναι καλές, οπότε καλό θα ήταν να αφιερώσετε κάποιο χρόνο για να μαζέψετε καλές συστάσεις.
Εν ολίγοις, η προσέγγισή σας στο LinkedIn θα πρέπει να είναι η ίδια προσέγγιση που χρησιμοποιείτε και στην υπόλοιπη καριέρα σας: Είτε αναζητάτε ενεργά εργασία είτε έχετε στο νου σας να αλλάξετε δουλειά, το ζητούμενο είναι ένα:
Όχι απλά να υπάρχετε αλλά να ξεχωρίζετε.
Πηγή: e-biografiko.gr
Σχετικά Άρθρα: