Όλοι μας έχουμε ακούσει τις φράσεις “Είχε γνωριμίες” και “Σημασία δεν εχει τι ξέρεις, αλλά ποιόν ξέρεις”, αλλά πόσοι από εμάς στη πραγματικότητα κάνουμε κινήσεις προς τη δημιουργία, διατήρηση και επέκταση του κοινωνικού μας κύκλου; Όσοι διαθέτουν γνωριμίες, δε σημαίνει ότι θα πάρουν μια θέση που δεν αξίζουν, αλλά όταν είναι ελέυθερη η θέση, αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα το μάθουν και πιθανότατα θα τη πάρουν. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ο επαγγελματικός κόσμος.
Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε κάποιους/κάποιες που μπόρεσαν να φτάσουν σχετικά ψηλά, ενώ είχαν χειρότερη εκπαίδευση και γνώσεις από εμάς. Αυτό δε θα πρέπει να μας εκπλήσσει καθόλου, ούτε σημαίνει ότι ο κόσμος είναι διεφθαρμένος. Πολλές φορές οι άνθρωποι που έχουν δυνατό κοινωνικό και επαγγελματικό δίκτυο είναι σκληρά ή έξυπνα εργαζόμενοι και πολλοί αποτελεσματικοί στη διαχείρηση μιας ομάδας ή την εργασία μέσα σε αυτή.
Το φαινόμενο που περιγράφουμε έχει πλέον αρχίσει να γίνεται η συνήθεια, παρά η εξαίρεση. Ένας λόγος γι’ αυτό είναι ότι πολλοί επιχειρηματίες και διάφορες εταιρίες έχουν αρχίσει να απογοητεύονται από τη γνώση που προσφέρουν διάφορες σχολές και μεταπτυχιακά, καθώς είτε δεν έχει σχέση το ακαδημαϊκό με το πραγματικό κόσμο ή πολύ απλά το υλικό των σχολών είναι πια ξεπερασμένο. Για παράδειγμα, με την άνθιση του ίντερνετ σήμερα, η πλειοψηφία των εργοδοτών ενδιαφέρονται οι υπάλληλοί τους να γνωρίζουν πολύ καλά (έως άριστα) Αγγλικά, αλλά δεν τους νοιάζει τι πτυχίο έχει ο καθένας. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι οι εργαζόμενοι να διαθέτουν στη πράξη τις ικανότητες που αναζητάνε.
Το αρνητικό με τις σχολές είναι ότι δυστυχώς δε συνδέουν αποτελεσματικά τη μάθηση με τη δημιουργία επαγγελματικού κύκλου, μέσα από events, workshops κ.ά. Σίγουρα η γνώση και η μάθηση χρειάζονται, αλλά κανείς μας δε πρέπει να νομίζει ότι αυτά και μόνο επαρκούν και ότι το “ταλέντο” μας (αν έχουμε) θα αναγνωριστεί. Όχι, χρειάζονται γνωριμίες και αλληλοβοήθεια μεταξύ των επαφών σας και εσάς.
Πολλές φορές (ειδικά σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και κάποιες μεγάλες) δημιουργείται ή αδειάζει μια θέση και συνήθως αυτή τη θέση η εταιρία θέλει να την καλύψει το συντομότερο δυνατό, αλλά και με ένα αποτελεσματικό υπάλληλο. Πριν βγάλει αγγελία για τη θέση ή κάτι αντίστοιχο, θα ρωτήσει τους υπαλλήλους της αν γνωρίζουν κάποιον που μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά, αλλά και πρώην υπαλλήλους της αν ενδιαφέρονται να επιστρέψουν στην εταιρία, συνήθως σε μια πιο υψηλή θέση. Είναι κόστος για την επιχείρηση να ψάχνει υπαλλήλους και να μένει κενή η θέση. Αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να το κάνει αρκετά αποτελεσματικά και είναι άμεσα προσβάσιμος, θα τον διαλέξουν χωρίς δεύτερη σκέψη (φυσικά μετά από μια τυπική συνέντευξη).
Σας προτείνουμε να διαβάσετε ένα πολύ σπουδαίο βιβλίο, το “Connected – Nicholas Christakis, James Fowler” (είναι διαθλεσιμο και στα Ελληνικά), στο οποίο οι συγγραφείς αναλύουν με εκλαϊκευμένη επιστήμη τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα ανθρώπινα δίκτυα. Επίσης, αναλύεται ο λόγος για τον οποίο, κάποιος που έχει πολλές γνωριμίες, έχει αυξημένες πιθανότητες να πάρει κάποια πληροφορία, θέση κτλ.
Όπως έχουμε τονίσει ξανα σε προηγούμενο άρθρο μας, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για δικτύωση:
- Social Media
- Events μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δωρεές
- Εκκλησία
- Συσκέψεις
- Ομάδες με συγκεκριμένο σκοπό
- Εθελοντισμός
- Διοργανώσεις της εταιρίας στην οποία εργαζόμαστε
- Κοινότητες
Μη χάνετε ευκαιρία! Καλή επιτυχία στην επαγγελματική σας δικτύωση!
Πηγή: e-biografiko.gr
Σχετικά Άρθρα: