Επτά τρόποι για να καταστρέψετε την επαγγελματική σας φήμη

Αν και η απόδοση σας μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε καλή επαγγελματική φήμη, υπάρχουν κάποια μικρά καθημερινά λάθη που την υπονομεύουν. Εδώ σας παρουσιάζουμε τους επτά κυριότερους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να αμαυρώσει την φήμη του.

1. Λέγοντας δικαιολογίες

Οι άνθρωποι συχνά λένε δικαιολογίες εν μέρει επειδή οι ίδιοι νιώθουν ότι δεν έχουν ιδιαίτερη εξουσία και χρησιμοποιούν φράσεις όπως “Ναι αλλά κανείς δεν μου είπε” ή “Δεν μπορούσα να το κάνω γιατί δεν είχα το αρχείο”. Όσοι λένε δικαιολογίες δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη ούτε για την επιτυχία τους. Αν δεν έχετε απαντήσεις για κάτι, ξεκινήστε να κάνετε ερωτήσεις. Διαφορετικά, θα ξοδέψετε πάρα πολύ χρόνο αναμασώντας αυτά που σας λείπουν αντί να δαπανήσετε χρόνο για να βρείτε αυτά που χρειάζεστε. Πάνω από όλα, ένα μέρος της επαγγελματικής επιτυχίας είναι να είστε ευρηματικοί.





2. Χάνοντας Προθεσμίες

Ένας εύκολος τρόπος για να χάσετε το σεβασμό προς το πρόσωπό σας είναι να αργείτε πάντα και να χρειάζεστε υπενθυμίσεις για τις επερχόμενες προθεσμίες. Ένας από τους καλύτερους και πιο εύκολους τρόπους για να έχετε πάντα έλεγχο του έργου είναι να παραδίδετε τα πρότζεκτ που σας αναθέτουν με δική σας πρωτοβουλία και μάλιστα έγκαιρα. Γιατί όμως οι άνθρωποι δεν κάνουν κάτι τόσο βασικό; Όταν ένας εργαζόμενος νιώθει ότι οι καταστάσεις είναι εναντίον του, αντιδρά με τρόπους που ενισχύουν την αντίληψη αυτή και όχι ελέγχοντας τις δικές του ενέργειες.

3. Με το να μην προετοιμάζεστε για τα meetings ή τα συνέδρια

Οι συνεδριάσεις είναι ο κύριος τρόπους που οι άνθρωποι έξω από την ομάδα σας θα μάθουν για την συμπεριφορά και την εργασία σας. Ωστόσο, πολύ συχνά οι άνθρωποι προετοιμάζονται για τέτοιες συναντήσεις την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα να φαίνονται ανοργάνωτοι. Εν μέρει, αυτό γίνεται και λόγο φόβου. Ωστόσο, μια καλή προετοιμασία για τις συνεδριάσεις, όχι μόνο θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε πιο άνετα, θα σας κάνει να φαίνεστε και πιο επαγγελματίες.

4. Να μην περιμένετε ανταπόδοση για τα πάντα

Είναι λάθος να θεωρείτε ότι κάθε δουλειά μετά τις πέντε πρέπει να χρεώνεται ως υπερωρία και ότι η εταιρεία θα πρέπει να σας την καλύψει. Σε αυτή την περίπτωση οποιαδήποτε καλή σχέση που έχετε αναπτύξει με το αφεντικό σας θα καταστραφεί. Αντίθετα θα πρέπει να έχετε πιο γενική άποψη για την εργασία σας και να σκέφτεστε πάντα τι είναι καλύτερο για την ομάδα.

5. Με το να μην ανταποκρίνεστε

Πολλοί εργαζόμενοι νομίζουν λανθασμένα ότι αν δεν απαντήσουν σε ένα e-mail σημαίνει ότι έχουν πει «όχι» ή ότι γνωστοποίησαν στον αποστολέα ότι δεν είναι διαθέσιμοι. Αντ’ αυτού, οι συνεργάτες σας θα αναρωτιούνται εάν λάβατε το μήνυμα, αν περιμένετε να πάρετε μια απόφαση ή αν απλά τους αποφεύγετε. Αυτό είναι αγένεια ακόμη και αν η απάντηση δεν είναι αυτό που θέλει να ακούσει ο αποστολέας, αλλά τουλάχιστον δείχνει ότι τον σέβεστε απαντώντας του.

6. Με το να αυτοσαρκάζεστε υπερβολικά

Το κατάλληλο χιούμορ μπορεί να σας βοηθήσει με τις σχέσεις σας και να σας κάνει πιο επιτυχημένους στη δουλειά, αλλά όταν κάνετε τον εαυτό σας συχνά θέμα ενός αστείου πετυχαίνετε δύο πράγματα: Πρώτον, μπορεί να κερδίσετε τη φήμη του κλόουν του γραφείου, που σημαίνει ότι δεν θα θεωρείστε σοβαρό πρόσωπο. Δεύτερον, όταν επιβεβαιώνετε τα σφάλματά σας στα μάτια των άλλων, φαίνεται ότι δεν σέβεστε τον εαυτό σας. Άλλο πράγμα είναι να ξέρετε πώς και πότε να κάνετε ένα αστείο και άλλο πράγμα να κάνετε τον εαυτό σας αστείο.

7. Υποτιμώντας τις λεπτομέρειες

Μην ξεχνάτε τις λεπτομέρειες γιατί τα πολλά μικρά λάθη αθροίζονται με την πάροδο του χρόνου. Μπορείτε να δημιουργήσετε το δικό σας όνομα με αυτά που κάνετε, το οποίο μπορείτε να έχετε μαζί σας σε όλη την καριέρα σας. Μερικές φορές οι εργαζόμενοι επικεντρώνονται τόσο πολύ στους μελλοντικούς στόχους τους που δεν βάζουν αρκετό χρόνο και προσπάθεια στην τρέχουσα εργασία τους. Αντ’ αυτού, διαχειριστείτε τις εμπειρίες με τους συναδέλφους και τους πελάτες σας.


Πηγή: e-biografiko.gr



Σχετικά Άρθρα: